به دنبال شغل نباشید، به دنبال مشتری باشید! | دات دیتا

به دنبال شغل نباشید، به دنبال مشتری باشید!

باید بگویم که خوشبختانه یا متاسفانه دنیای رزومه پراکنی به سر آمده است و اینترنت که قبلا صرفا به عنوان ابزاری برای ارسال و یا نمایش رزومه های کارجویان به کار میرفت، حال کاربرد منحصربفرد تری یافته است. در این بین نقش لینکدین بسیار پر رنگ است. وقتی شما با ایجاد یک پروفایل مناسب و چشمگیر که البته بر مبنای واقعیت های شماست در یک شبکه اجتماعی که ویژه متخصصین است می توانید ارتباطات قوی ایجاد نمایید که منجر به خرید خدمات تخصصی شما شوند، چرا به حضور موثرتر در این فضا بهای بیشتری نمی دهید.

تولید محتوای مرتبط با تخصص تان میتواند منجر به ایجاد یک چهره حرفه ای از شما در شبکه های اجتماعی شود و کافرمایانی که به دنبال فرد متخصصی در زمینه فعالیت شما هستند، به آسانی شما را بیابند و آنجاست که نطفه یک ارتباط موثر منعقد خواهد شد.

شاید سوال پیش بیاید که چه محتوایی ایجاد کنیم؟ سوال بسیار خوبی است. محتوای نوشتاری در قالب وبلاگ می تواند یکی از راههای کسب مخاطب باشد اما نباید صرفا به آن بسنده کرد. در ساده ترین شکل ممکن می توانید با نوشتن یک خط توضیح درباره لینک مفیدی که پاسخی مناسب به یک سوال خاص در حوزه کاری شماست و انتشار آن، به تولید محتوا بپردازید. پادکست های صوتی و تصویری هم می توانند به کمک شما بیایند که البته نیاز به دقت، توجه و البته کمی هزینه دارند. اگر برنامه نویس هستید، قدرت گیت هاب را دست کم نگیرید. دهها راه برای انتشار محتوای درخور توجه وجود دارد که با روزی ۳۰ دقیقه تمرکز بر این کار به آسانی می توانید جامعه جدیدی را پیرامون خود ایجاد کنید، که در آن مشتریان زیادی برای خرید خدمات تخصصی شما صف کشیده اند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت