درسهای مهمی که باید از لباس جدید پادشاه آموخت

د

در اینجا قصد دارم به بیان درسهای مهمی که باید از داستان لباس جدید پادشاه آموخت تا جلوی ترفندهای زیرکانه ی فروشندگان حرفه ای فناوری های نوین ایستاد، بپردازم.

  • اگر یک مفهوم به سادگی قابل بیان نیست، آن را نخرید. محصولات خوب هر چقدر هم که پیچیده باشند باز هم میتوان مزایای آنها را برای افراد فهیم و صاحب دانش به سادگی توضیح داد. از عرضه کننده بخواهید کاربرد و کارایی محصول را به سادگی بیان کند. و اگر نتوانست پاسخ قابل قبولی ارائه دهد، با او وارد معامله نشوید.
  • دلایل بسیاری وجود دارد که اهمیت وجود اعتماد و اطمینان دو جانبه میان مدیران کسب و کار و مدیران فناوری اطلاعات را اثبات می نماید. یکی از مهمترین دلایل این است که اغلب مدیران غیر فنی به فردی دسترسی دارند که به او برای تصمیم گیری های فنی اعتماد دارند. اما اگر چنین اعتمادی وجود نداشته باشد، تصمیمات فنی توسط افراد غیر فنی گرفته خواهند شد که اصلا خوب نیست.
  • اجازه ندهید که سازمان محصولی با فناوری بالا را بدون رضایت افرادی که در زمینه فناوری های نوین صاحب نظر هستند، خریداری نماید.
  • اگر چیزی به نظر خیلی خوب می رسد، احتمالا واقعا خوب است.

هر چند مثالی که در اینجا بیان کردم درباره ی فناوری بانک اطلاعاتی پیشرفته بود اما این مطلب درباره سیستمهای CRM، ERP، رایانش ابری و حتی حسابداری نیز صدق می کند. در تمام این موارد فروشنده نوید یک معجزه را میدهد بی آنکه اشاره ای به کار سخت پشت صحنه و تغییرات غیر قابل اجتناب در فرآیندهای کسب و کار برای پیاده سازی موفقیت آمیز محصول جدید کند.

حتی بهترین محصولات نیز معجزه نخواهند کرد. سیستمهای کامپیوتری همان کاری را انجام میدهند که شما قبلا دستی انجام می دادید، اما قابل اعتماد تر و میلیون ها بار سریعتر. در نهایت این محصول نیست که نتیجه خوبی را ارائه می دهد بلکه تغییراتی هستند که در کسب و کارتان برای پشتیبانی محصول ایجاد میکنید. نگذارید مدیران کسب و کار این موضوع مهم را نادیده بگیرند.

درباره نویسنده

محمدمهدی لطفی نژاد

ارسال دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

بایگانی

دسته‌ها

اطلاعات